fredag 11 juli 2008

Semester!

Nu har semestern pågått i 9 dagar, och den tar en paus på måndag, då det ska jobbas i två veckor, och sen blir det semester i två veckor till. Härliga tider!! Jag och John kommer även ha semester på våran 1 års dag, så man kan ägna hela dagen åt varandra, snuttigt och fint som det ska vara :P

Vi åkte till Metaltown, en två-dagars metalfestival i Göteborg, det första vi gjorde när vi fick semester. Mycket efterlängtat för min del, jag hade jobbat i 1,5 år utan en enda dags semester.
Vi bodde på ett mycket snajsigt hotel som heter Avalon Hotel, och och vi hade bokat ett Superior rum, vilket hade ett "minispa" vilket innebar att badkaret och handfaten hade ingen åtskiljande vägg från sovdelen! Mycket märkligt, men lite läckert sådär. Så man kunde bada och titta på tv, vilket jag självklart passade på att göra! Ett minus var att toaletten hade en tunn frostad glasdörr(!), så alla ljud hörs.. Jag säger inget mer..
Men sängen var stor och ohyggligt fluffig, med 4 kuddar per person! Jag tror att personalen svor efter mig, då min hårfärg färgade av sig på det vita örngottet, det såg ut som att jag hade nyst på den, samtidigt som jag hade en syndaflod av näsblod. Heh.
Alla hygienartiklar, såsom schampoot och "bath tea-bag" (Den såg ut som en tepåse med snöre och allt!) var gjorda av Bulgari, mycket lyxigt må jag säga!
Konserterna då? undrar ni? Jodå, självklart orkade jag inte se allt jag hade tänkt se (undra om jag har någon missa-konsert-förbannelse), missade bla Lillasyster och Danko Jones, men vafasen, jag får nog fler chanser. Annars var In Flames klart bäst, på hemmaplan och allt.

Andra nämnvärda händelser i Gbg var t.ex att jag lyckades tappa min mobil i marken så den dog till mitt stora förtret. Bara att köpa en ny, Nokia 6500 slide, för 3.400kr. Mycket bittert. Jag är fortfarande lite bitter.
Annat var att vi träffade en gammal nätkompis till John, som han aldrig hade träffat förrut. Stella! Hon är en jättesöt rockabillytjej, vettig och rolig, I like!

Jag måste skriva ett separat inlägg om söndagen och måndagen med Liseberg och fullbokade tåg, samt om Arvikafestivalen. Men det kommer lite senare, nu ska det spelas Resident Evil Zero!

Inga kommentarer: