lördag 30 augusti 2008

Vad händer?

Ja, vad händer just nu?

*Jobbajobbajobba. När jag var liten så var båda mina föräldrar bartenders, och jobbade således på kvällarna och i mina barnaögon så jobbade dom jämt.. Och när någon frågade mig vart dom var, så svarade jag "jobbajobbajobba".
*Motion. Jag och John bestämde oss för att lämna bilen på jobbet, och sedan cykla fram och tillbaka för att spara bensin, miljö och få lite motion. Det känns väldigt bra faktiskt!
*Kunskapstörst. Jag älskar dokumentärer, av alla de slag! Just nu har jag ett P3 Dokumentär maraton, och lyssnar på allt dom har att erbjuda, i ipoden. Ämnen som jag aldrig hört talas om, eller som jag finner ointressant, MEN av någon underlig anledning så är alla ämnena vansinnigt intressanta! För att bara nämna några, BT Kemi, Fermenta, Trustor, Neurosedyn, Estoina, Catrine Da Costa, Basebolligan, Tjernobyl..
*Baka! Jag har hittat en ny hobby, att baka! Jag har bakat lite nu och då förrut, men nu tycker jag att det är vrålkul, och bakar typ, 2 ggr i veckan. Kan det vara den Tornedalska fikakulturen som sprider sig i mig? :)


It's nice to be important, but it's more important to be nice!

Inga kommentarer: