söndag 9 januari 2011

Syn på livet

Jag har för bara någon månad sen börjat leva efter devisen "Vad är det du kommer komma ihåg när du blir gammal?" dvs, om jag står inför ett val att t.ex sova eller besöka vänner när jag egentligen borde sova för att jag ska jobba dagen efter? Numer kommer jag oftast att välja att besöka vännen, då jag kan sova en annan dag, och livet är till för att levas, inte slösas bort på "borden" och "måsten".
Ja, jag kommer att vara trött dagen efter, eftersom jag kanske bara fick 3-4 timmars sömn, men vad gör det? Det finns ett underbart påhitt som kallas koffein! Och kommer jag komma ihåg att jag valde att umgås med vänner, eller att jag fick och lade mig? Jo, det första alternativet.

Alla håller säkert inte med mig, men jag trivs väldigt bra med den inställningen. Ta vara på livet, det är värt det.

2 kommentarer:

Tommy sa...

word!

Tyvärr har jag inte många vänner att träffa, men ändå. :D Du har så rätt, visa Maulin!

Malin sa...

Det var bara ett exempel Tommy :) Det kan lika gärna stå mellan att sova eller spela Lotro hela natten, eller stanna hemma eller fara och träna.. ja, en generell syn på livet helt enkelt! :)
Kram!