tisdag 25 september 2012

Nytt projekt!

Jag har startat ett nytt projekt! Jag ska gå igenom mitt VHS-bibliotek och titta igenom filmerna till slutet, för att se vad som finns och vad jag vill införskaffa på Bluray.

Jag har såg projektets första inspelade film för några dagar sen, vilket var Det Femte Elementet, hederligt inspelat från Tv4, den 12e november 2000, vilket jag kunde luska ut genom nyheterna (och all reklam) som också spelades in. För övrigt ganska roligt att se gammal reklam och gamla nyheter. Efter den kom något som jag tror mamma eller pappa spelat in, The Ronny Eriksson Show, där Ronny Eriksson sjöng några norrländskt betonade låtar och några skämt. Inte särskilt kul, bör tilläggas.
Det Femte Elementet tycker jag riktigt mycket om, så den ska definitivt köpas på Bluray. Bruce Willis är en av mina favoritskådisar, Milla Jovovich är ju supersöt, Chris Tucker är härligt galen och Gary Oldman är underbart elak. Filmen är även så snygg i både miljö och kostymer.

Just nu tittar jag på projektets första köpfilm, En Vampyrs Bekännelse. Aah.. jag kan inte låta bli att bli lite smygkär i Brad Pitt, han är ju så snygg som Louis! Kirsten Dunst är så fruktansvärt liten och söt, Tom Cruise är inte särskilt spännande, och Antonio Banderas känns mest lite fel. Filmen är också snygg i både miljö och kostymer. Även denna film ska köpas på Bluray.

Jo, jag vet att det här inlägget inte är särskilt intressant, men jag behöver kicka igång mitt bloggande igen, och det kan nog gå lite trögt i början.

Inga kommentarer: