onsdag 15 september 2010

It can't rain all the time..

Dagen började med att jag vaknade tidigt och började städa badrummet. Jag tror jag har ramlat och slagit mig eller något. Städa badrummet?! När jag kan sova?! Galet..
Men då jag flyger till Stockholm på fredagkväll, för att på lördagmorgon flyga till Tunisien och vara där och glassa i solen i en vecka, så vill jag gärna ha det fint när jag kommer hem.
Min första blick ut genom fönstret avslöjade att hej och hå vad det blåser! Så jag bestämde mig raskt för att ta bussen istället för att cykla till jobbet.
Jag är allergisk mot motvind.
Det var för övrigt ett bra val av mig, för då jag kliver av på Vasaplan för att byta buss, så karateregnar det! Jag tog mig till Astra och var mattant i 2 timmar, quite nice actually.

Sedan var det dags för ett skvallerfika med Fia och Vicki, mycket trevligt! Det borde vara lag på att skvallerfika minst en gång i veckan.

Nu sitter jag här, i en blå batikfärgad (alltså.. hallå? Batik? Kan det bli mindre hårdrock? Hur tänkte de där?) Wacken -05 tröja som är XXL, dvs alldeles för stor, och funderar på om jag ska klättra upp i min loftsäng och spela DS och fisa en stund, eller om jag ska fixa det sista i badrummet.

Hmm..

Sängen vann den här ronden.

Inga kommentarer: