söndag 3 februari 2013

Jurassic Park

 När jag fick Jurassic Park på VHS, så såg jag den en gång om dagen i två veckor. Jag älskade den, verkligen älskade den. Nu hade jag inte sett den på några år, men den håller fortfarande riktigt hög klass. Specialeffekterna är fortfarande rätt avancerade och snygga.
Jurassic Park kom 1993, och har 8.0 på imdb, jag skulle ge den 10. Jag skulle nog kunna se den en gång om dagen i alla fall i en vecka utan att tröttna ;)

Den gjorde att jag ville bli arkeolog, men den yrkesdrömmen gav jag upp efter några år, då en nyinflyttad granne som var arkeolog berättade att det är väldigt svårt att få jobb :P

Sam Neill som Dr Alan Grant, en stark karaktär som räddar dagen! Min favoritkaraktär i filmen. Harrison Ford nekade rollen!
Jeff Goldblum som Dr Ian Malcom, tänker jag på Jeff Goldblum nu, så är det Ian Malcolm jag ser framför mig, så charmig och härligt skeptisk till hela påhittet.
JP ska köpas på bluray, snarare så kommer boxen att köpas :)


John Hammond: When we have control again...
Dr Ellie Sattler: You neveer had control, that's the illusion! I was overwhelmed by the power of this place. But I made a mistake, too. I didn't have enough respect for that powe and it's out now. The only thing that matters now are the people we love. Alan and Lex and Tim. John, they're out there where people are dying.


Inga kommentarer: