lördag 2 februari 2013

Robin Hood - Men in Tights


Mel Brooks, har han gjort något dåligt? Jag vet faktiskt inte, men jag är skeptisk till en sådan absurd tanke. Robin Hood, Men in Tights (Robin Hood - Karlar i trikåer) är en fantastisk film, den är full av underbara repliker och fåniga skämt. Den har fått 6,3 på imdb, vilket jag tycker är ett alldeles för lågt betyg! Den ska ha minst 12!!

"Blinkin: Oh Master Robin! [hugging a replica statue of the Venus de Milo]
Blinkin: You lost your arms in battle! But you grew some nice boobs.
Robin Hood: Blinkin, I'm over here. "

Jag såg den första gången för typ 15 år sen, men den är fortfarande i toppen av mina favoritfilmer. Jag skrattar lika mycket nu som då. 
Dave Chappelle gör scendebut som en härlig sidekick karaktär som Achoo, och Isaac Hayes hans pappa Asneeze. Patrick Stewart, hur kan man inte älska honom?!, spelar King Richard och är sådär härligt charmig som han alltid är.

Den här ska definitivt köpas på bluray! (För övrigt verkar jag ha tappat stinget lite, för så här dåligt brukar jag inte skriva. Jag måste, måste, måste anstränga mig för att skriva oftare.)

Inga kommentarer: