tisdag 5 februari 2013

Ramblings of a mad man


Ungefär exakt sådär känner jag mig.
Jag är sjuk, åhjagärsåsjukjagärsåsjuk! Det började som en hostning på fredagkväll, sen kom mera hosta och frossa på lördagkväll.. och nu ligger jag här, döende en tisdag! Eller nej, okej, kanske inte döende, men ganska så matt i alla fall.
Fia lyckades snabbt flika in "Det kanske är svininfluensa?!" redan på lördagen, så nu har jag självklart gått och oroat mig för att jag har svinis och eftersom jag tillhör en riskgrupp (kronisk lungsjukdom - astma) så känner jag mig mer orolig. Tilläggas bör att när jag får en krämpa, då tror jag alltid att det är det värsta som går att tänka sig!
Min ohemuliskt aggressiva migrän - Mask i hjärnan, självklart.
Slog i tån i toadörren - bruten och kommer ha ont resten av livet.
Nu kommer jag inte på några fler exempel, men mitt argument för de här sakerna är "Men jag har ju läst om folk som fått det!!"
Malin, du är ett sådant korko ibland.
Visst, jag är inte 100% allvarlig i de här tankarna, men skulle det helt plötsligt visa sig att "Oj, ja, din hjärna ser ut som ett maskätet äpple, det är imponerande att du ens kan alfabetet!" då skulle jag säga "Jag visste väl det! Mask i hjärnan, det har jag vetat om hela tiden!" :P

Nåväl, jag kämpar stenhårt för att bli frisk och jag tycker faktiskt att jag mår lite bättre idag än vad jag gjorde igår. Så jag fortsätter på doktorns ordination: Mycket te, film, sängläge, en skvätt med NHL och en del dataspel. Det verkar göra susen!

Tack och hej, leverpastej! 

1 kommentar:

bobobobob sa...

Moomoo! I feel you.. jag har samma krämpor nu och ska på 10hrs flygtur :(

Bob is going to die :(

Och jo om någon är en sensie och worrier så är det bob, you're not alone :)