måndag 2 september 2013

VHS-projektet, och han älskade dem alla.

"En polis letar efter en farlig kidnappare. Hans enda hopp är kvinnan som lyckades fly." Visst känner ni hur intresserade ni blir? Hur ni verkligen känner att "Oooooh! Den här filmen måste vi genast titta på!" Eller nej. Taglinen sa absolut ingenting.
Det är ett thrillerdrama och den har fått 6,4 på IMDB (Kiss the girls heter den på engelska). Jag ger den 5. Den är inte bra, den är inte dålig, jag känner inte att jag har tappat två timmar av mitt liv, men jag känner inte heller att jag behöver se den igen. Ganska "meh", helt enkelt.
Alex Cross (Morgan Freeman) är psykolog och polis, åtta kvinnor har kidnappade av seriemördaren som kallar sig Casanova. Alexs brorsdotter är en av de åtta och tillsammans med en kvinna som lyckas fly ifrån Casanova, så skall de försöka hitta honom innan han mördar de andra kvinnorna.
Så, Blu-Ray? Nepp! 

3 kommentarer:

Robin Hatta sa...

Har denna filmen på VHS. Ska släpa fram min spelare på en gång och ta en kik tror jag. Börjar rulla sjunde varvet på Hayao Miyazakis filmer nu.

Hoppas att du har det bra Malin.
Det hade varit väldigt trevligt att talas vid någon dag. Det börjar bli några år sedan.
//Robin

Unknown sa...

Åh Robin! Hej! Jag vill absolut hitta rätt på dig igen! Har tänkt på dig ibland och undrat vad du har haft för dig :)
Studio Ghiblis filmer kan man -aldrig- se slut på <3

Unknown sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.