onsdag 20 oktober 2010

Pompa och ståt.

Det har varit tungt på vissa plan för mig, men jag ser ljuset och saker kommer att reda upp sig. Jag har jobbat som en tok och har knappt haft tid att andas.

I helgen som var så firade Umeå Taxi 80 år med en middag och underhållning på Folkets Hus. Jag fluffade till mig ordentligt och var redigt snygg måste jag säga! Middagen var tyvärr inte så mycket att hurra för. Förrätten var fånigt liten och varmrätts potatisgratängen var kall och köttet alldeles för blodigt. Jag är inte särskilt kinkig på kött, men då jag fick lite kväljningar i mitten för att köttet var rare, då blir jag lite missnöjd. Efterrätten var kaffe och en tryffelboll. Ursäkta? Sådant är ett tilltugg till kaffet, inte en dessert. Näedu tack, middagen får inte höga betyg av mig.

Festen i övrigt var väldans trevlig däremot! Kul att se folk uppklädda och glada. Självaste storchefen kom fram till mig och berömde mig för att jag såg så snygg ut, "och det är inte bara för att du är fackordförande!" sa han och skrattade. Det var lite förvånande, men väldigt trevligt!

Två personer jag ogillar en hel del blev utkastade pga av att de var överförfriskade och lite för aggressiva/klängiga. Hysteriskt roligt!

Efterfesten blev hos Adam, och det var kalasroligt det också! Åkte hem vid 05-tiden och sov alldeles för lite, i vanlig ordning!

Inga kommentarer: