onsdag 6 oktober 2010

Vrede

Tänk att vissa familjemedlemmar kan driva en till vansinne? Vägra att erkänna att de har fel, skyller allt på någon annan, hittar på en verklighet som inte stämmer överens med den riktiga och är så otroligt trångsynta så att jag blir mörkrädd.
Jag klarar inte av denne person längre, jag blir bara förbannad då vi ses eller pratas vid i telefon. Personen behöver psykhjälp men skulle ALDRIG erkänna det, då denne är för stolt och tycker definitivt inte att den har något problem.
Visst, jag borde låta saker passera då jag vet att denne inte är riktigt riktig, men jag kan inte. Jag vet att jag inte kan prata om vad som helst med denne, då denne sätter sig emot allt som inte har med dennes verklighet att göra, men jag glömmer bort det och försöker prata om saker ändå, och då kommer smällen på en gång.
Jag hoppades länge att jag faktiskt skulle kunna få en väl fungerande familj, en normal och vettig familj. Men det finns en medlem som gör att detta är omöjligt.

Min avsky är stor och jag har slutat hoppas.

1 kommentar:

Virrkirr sa...

Vad bra att du har en liten extrafamilj då! :)