måndag 3 december 2012

Cradle Of Filth - PanDaemonAeon

VHSdags igen! Denna gång en musikvhs av Cradle of Filth som primärt är en showcase för deras promovideo för låten "From the Cradle to Enslave", med en censurerad MTV-version, orginalversionen, en making-of dokumentär samt 4 låtar från en live show på London Astoria 5 juni 1998.
1. Dusk and her Embrace
2. Beneath the howling stars
3. Cruelty Brought Thee Orchids
4. Malice through the looking glass

Ja, vad kan jag säga. De är pyttesmå och så onda så de skiter fladdermöss! :D Videon är ganska pinsam och tafflig, men jag gissar att den var stenhård och jättecool då den kom.
CoF har ingen större plats i mitt musikbibliotek numer, men den har lite nostalgivärde dels för att det är en vhs och dels för att det är ett band jag lyssnade mycket på i mina tonår. Jag funderade på att sälja den, men har kommit fram till att den ska få bo kvar hos mig ett tag till, just av nostalgiskäl :)

Inga kommentarer: