söndag 2 december 2012

Vhsdags!

Nästa film i VHS-projektet är Välkommen Mrs Doubtfire, orginaltitel "Mrs Doubtfire"! En film som var en av mina favoriter när jag var liten och jag såg fram emot att se den igen.
Den har 6,7 i betyg på IMDB och jag skulle nog lägga den där också. Den är inte superrolig, men den har sina roliga stunder. Robin Williams är en av mina favoritkomiker, jag är lite svag för de som kan förställa röster bra :) Dock kommer jag inte köpa den på blu-ray, riktigt så bra är den inte, om jag inte trillar över den billigt :P

Efter den kom avsnitt 1 och 2 av Kenny Starfighter-serien. Den har fått 8.0 på IMDB, vilket jag förstår till fullo, den är helt genialisk! Jag ger den 9 av 10 i betyg :)
Thomas hittade rätt på serien på dvd på Tradera, och köpte den, för hela 25kr inkl frakt! ;D Jag är skeptisk till att den kommer att ges ut på blu-ray, men för det facila priset så kändes det värt att köpa den ändå.

Nästa vhs var avsnitt 1-6 av första säsongen av South Park, när den visades på tv4 1997. Första säsongen är inte jättebra faktiskt, den har lite roliga poänger här och där, men överlag är den mer nostaligiskt rolig för mig. Kommer inte att köpa på blu-ray, om den ens släpps på det.

Som sagt, de här blogginläggen är mest för min egen skrivlusts skull, jag vet att de är tråkiga för er andra ^_^

1 kommentar:

Nathalie R sa...

Jag gillar dina VHS-inlägg :) Fortsätt så!