tisdag 15 mars 2011

Cafeblogg.

Så. Nu sitter vi på ett café, The Pearl Cup, för Roy jobbar och jag slöar. Dvs bloggar, laddar upp foton på facebook, chattar och spelar DS. Aah.. life is good!

Så, vad har hänt de senaste dagarna?
Jo, söndagen började med att alarmet på Roys mobil inte ringde kl 7 (vilket är Iron Maiden - Bring your daughter to the slaughter) så jag vaknade 9 och sprang och väckte Roy. Lite lätt panikartat packas väskorna och vi beger oss. Halvvägs så finns ett väldigt populärt tjeckiskt bageri, så vi stannar där, men vänder i dörren då där är så mycket folk.
När Roy ska starta bilen igen, så händer absolut ingenting, batteriet är stendött. Startkablar införskaffas och vi får hjälp av en familj som precis anlände med sin bil.
När bilen inte startade så blev vi både livrädda och trodde att vi skulle missa nhl-matchen. Det tar ca 3 timmar att köra till Dallas, och matchen började 14. Men som sagt, vi tog oss iväg och hann checka in på motellet innan matchen. Ca 660kr för ett dubbelrum två nätter. Klart godkänt och det var ett rätt schysst rum.

Jag tror jag ger matchen ett eget inlägg sen. Det är en del att skriva om.

Efter matchen möter vi upp Roys vän Kate, och besöker The Flying Saucer, en bar med typ 150 ölsorter. Ganska trevligt!
Sen hem och sova.

Igår var jag downtown Dallas alldeles själv, för Roy behövde jobba och ville inte bli störd. Jag var ganska rädd från början men det gick över ganska fort.
Jag besökte Dallas World Aquarium, och eftersom det är Springbreak här i Dallas så fick jag stå i kö i typ 20 minuter innan jag fick komma in. Men det var helt okej.
Det får nog också bli ett eget inlägg.

1 kommentar:

iko sa...

woho! spring breeeak!!!!