torsdag 24 mars 2011

Mothra!



Nu sitter jag kl 15.16 vid poolen och kände för att blogga lite. Idag är det molnigt och blåser en del, men det är 26 grader varmt ändå! :)

För någon dag sen när vi kom tillbaka till lägenheten så möts jag av den här malen, vandrandes på marken. När jag såg den blev jag lite rädd och ryggade tillbaka några steg, jag har aldrig sett en sådan stor mal! När jag tittade närmare på den så sa Roy "RAAAWR!" och jag kissade på mig lite grann av rädsla, medans han skrattade gott.

Grannen under Roy har en såndär insektsdödarlampa, som dödar insekter med elektricitet, så lite nu och då hörs "BZzzZZt!". Igår när jag låg i soffan och kikade på hockey Sharks - Flames (6-3), så hör jag "BzzzZZZZZzzZZZzzzZZzzzzzzzzzZZZZT!!!" som pågick med lite småpauser och fräsande i 30 sekunder ungefär, och sedan luktade det hemskt illa en stund, som av bränt hår. Jag tror att det var en sådan mal (som ovan), som fick möta eldöden! :P

Det har inte hänt så mycket spännande sen sist, jag har tagit det väldigt lugnt, solat lite, tittat massa film och serier, shoppat lite smink och så, ätit gott och tittat hockey :)

Inga kommentarer: