torsdag 10 mars 2011

Chicago!


Framme i Chicago! Jag fick faktiskt hålla tillbaka tårarna när jag gick mot tullen, jag älskar verkligen USA. Jag har gått omkring och bara storflinat, folk tror säkert att jag är sinnessvag.
Resan började bra med att jag fick prata med finaste Rickard på växeln, som benämner mig som Bästa Pinglan! När en morgon börjar så så kan ju inget gå fel!
Jag lyckades så klart glömma checka in min Ecolab (handkräm i 200mls förpackning) så jag svor inombords över att jag skulle behöva slänga den, men jag drog en fuling och lät den vara kvar i handbagaget, och den blev inte upptäckt! Du får skälla på dina kollegor Fia! ;)

Flygturen till Sthlm vet ni ju redan. Flygturen till Chicago gick förvånansvärt snabbt, men jag har sovit en väldigt stor del av tiden.
Jag blev glatt överraskad när jag såg att The King's Speech, Black Swan, Chronicles of Narnia och Megamind visades på planet. Men först tittade jag ett avsnitt Family Guy och Big Bang Theory, för att sedan se halva Big, ja just den gamla med Tom Hanks, jag gillar den! Sen började jag titta på Narnia och somnade ifrån den, vaknade i slutet och sen när jag skulle tillbaka till menyn så fick min skärm frispel och visade bara svart/rött brus. Bittert.
Men jag har lilldatan med mig, så jag tittade ett Top Model och Porco Rosso, vilken jag också somnade ifrån :P

Men maten var god, otippat nog. Det var någon slags vanilj, aprikos efterrätt, som var helt vansinnigt god!

Jag har nog för övrigt druckit 4 liter kaffe de senaste 36 timmarna.. Så varför bryta ett vinnande koncept? Jag ska köpa någon liten burgare så jag överlever tills jag kommer fram i Austin, samt en kopp Starbuckskaffe nu!

5 kommentarer:

Magnus Bengtsson sa...

Älska internet!!! Ha det gott där borta.

Unknown sa...

Schysst att det har gått bra så länge........tänker på DEJ // PAPPA

Unknown sa...

Go´natt

Johan sa...

Hojt malin! kommer stalka din resa i chicago : ) Hur lång tog flighten?

Kram

Sofia sa...

Jag ska skälla på dem, men alltså det här är ju vad som händer så fort jag inte är på jobbet. Allmänt förfall! Får man fråga vad mer du hade i väskan?