torsdag 17 mars 2011

Dallas Stars - Los Angeles Kings

Min första NHLmatch. Awesome.
Det som slog mig först var hur stor arenan är, den tar ca 20 000 åskådare, och det var väldigt mäktigt att se. Jag hejade på Kings, för att sympatisera med Roy, som är ett Kingsfan.
Maten är ganska dyr, och hemskt flottig, så jag köpte en kalkonburgare och en souvenirmugg som var "bottomless", dvs gratis refill. Men muggen var nästan en liter, så jag sörplade i mig för glatta livet, bara för att kunna få en refill iaf. Först tog jag 7Up, men det smakade så sjukt mycket klor så det var riktigt äcklig, sen tog jag Sunkist Cherry. Någon slags körsbärsläsk som faktiskt var gansk god.
Kings gjorde ett mål i första perioden. I periodpausen så fick "futureStars", dvs några 7 åringar fick skjuta straffar på sina målisar. JÄTTESÖTT! Det var ju en bit för dem att ta sig från mittlinjen till buren :)
I andra perioden gör Kings ytterligare ett mål, och även Dallas gör ett. I den periodpausen så fick tre killar utklädda till Dunkin' Donuts maskotar springa med klubba och puck från ena buren, runda den andra buren, och göra mål i första buren. Vinnaren fick ett års gratis kaffe från Dunkin' Donuts.
I tredje perioden så gjorde Stars mål när det var 48sekunder kvar. Fansen jublade och tänkte att nu jävlar blir det övertid! Tji fick dem eftersom Kings gjorde mål när det var 20sekunder kvar, och avgjorde matchen. 2-3.

Självklart så ska nationalsången sjungas innan matchen börjar, och ordet "stars" nämns två gånger och då ropar alla fansen "STARS!". Ganska sött faktiskt.
Två gånger per match så hyllas en US Soldier som är där och kikar, och alla reser sig upp och applåderar. America är verkligen patriotiskt..

Jag var väldigt nöjd med min första NHL-match, och längtade verkligen till tisdag, då jag skulle få se mina älskade Hajar äta upp Stars!

1 kommentar:

Unknown sa...

låter som att du stortrivs "over there"
Åker till Marsliden ikväll, så att du har lite koll på mej...saknar dej // Big daddy